Monday, October 25, 2010

Naken

Dagar som denna önskar jag att jag gjort annorlunda.
Gjort mycket annorlunda.
Exempelvis inte tagit droger med fel människor,
eller haft sex med fel människor, under fel omständigheter.
Eller efterfestat med fel människor.
Önskar att jag inte festat så hårt som jag gjort (gör).
Att jag inte sabbat upp skolan.
Önskar även att jag tagit mitt jobb med större allvar.

Nu sitter jag här, fick kängan idag, so to speak.
Sju ämnen att plugga upp, i vilka jag redan börjat slacka i. Igen.
Min kropp är ångest i fysisk form.
Ångrar mycket jag gjort den senaste tiden.
Ångrar mycket jag inte gjort den senaste tiden.
Och jag orkar inte tänka på viktigare saker än hur mycket
bajs som får plats i en blöja, eller hur det kommer sig att
The Strokes förstår mig bättre än många andra.

Allt jag egentligen vill göra är ju att ta på mig ett par kissetofflor,
och fly. För vi alla vet ju: bättre fly än illa fäktas.
Och flyr gör man bäst med kissetofflor.

(Idag gör jag det enda som passar sig, hetsmissbrukar
Olle Ljungströms vackra trudelutter om miserabla liv)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home