Wednesday, December 9, 2009

Just another day

Förut älskade jag att fira min födelsedag.
Mina närstående visar att de uppskattar mig,
jag får presenter och allt är underbart.
På senare år så har jag bara känt att det är jobbigt.
Jag har fått en ny syn på födelsedagar.
Det är en dag då människor känner sig tvungna att köpa
mig något fint, de känner sig tvungna att visa omtanke
och ödmjukhet mot mig.
Det är falskt.
De är inte mindre än tvungna.
Och jag är tvungen att sitta och le, skratta, tacka
med tårar i ögonen för de vackra gåvorna jag fått.
Spela lycklig. Det är lättare att spela död.
Man kan inte fejka lycka.
Födelsedagar är svåra.
Födelsedagar är krystade.
De är falska.
Allt är falskt.
Människor är falska.
Jag är falsk.
De är falska.
Jag tycker att vi hoppar den dagen.
Den är inget värd.
Varför fira ett år närmare döden?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home