Monday, March 8, 2010

How many rules can I break?

Nattvaka! Jag spenderar natten med lite religionsmys,
etik och livsåskådning, och kanske lite historia på det.
Eventuellt hållbartsamhällsbyggande får plats någonstans,
kanske geografi dessutom tillochmed!
Vad som inte är så passande för natten är att min hjärna strejkar.
Är helt hjärndöd, det är ett tomrum innanför pannbenet,
där det egentligen ska vila en 1 kg tung hjärna.
But there's nothing there. Worries me a bit.
Nej, nu ska jag och min kaffe leta på min effektivitet och
ambition (jag har ingetdera, aldrig haft, kan bli svårt att hitta)
och skriva uppsatser om sånt som jag inte kan förstå.
Men hey, jag är ju iallafall på gott humör.
Just nu är soundtracket Brandi Carlile.
Hon är ett angenämnt sällskap en marsnatt som denna.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home